Wysoką jakość infrastruktury i szybsze wykonanie prac na liniach kolejowych zapewni najnowocześniejsza podbijarka torowa i rozjazdowa w Polsce. Maszyna zasili park Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o., spółkę z Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Mechanizacja prac na torach oznacza utrzymanie rozkładowych czasów podróży i sprawne przewozy ładunków.
Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o. podpisało umowę na zakup podbijarki uniwersalnej Uniwersal Tamper S7 PLS 16 4.0-S. Maszyna reguluje położenie torów i rozjazdów, aby pociągi mogły jeździć szybko i bezpiecznie. Sprzęt będzie wykorzystywany do prac utrzymaniowych oraz inwestycyjnych. Producentem jest austriacka firma System 7 Railtechnology GmbH.
– Nowoczesne maszyny gwarantują wydajniejsze i szybsze prace oraz dobre utrzymanie infrastruktury kolejowej. Wzrasta też poziom bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego. Efektem są szybkie i wygodne podróże, a także sprawny przewóz towarów – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakupiona maszyna to wysokowydajna uniwersalna podbijarka do poziomowania, podnoszenia, regulowania i podbijania torów oraz rozjazdów. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań umożliwia szybsze i sprawniejsze wykonywanie prac. W pełni hydrauliczny napęd podbijania, pozwala osiągnąć optymalne parametry podbijania toru, co gwarantuje jego wytrzymałość i stabilność. Innowacją jest również optyczny system namiarowy, umożliwiający precyzyjne ustawienie geometrii toru.
– Zwiększamy potencjał naszej spółki i unowocześniamy park maszynowy. Dzięki podpisanej umowie zyskamy maszynę, która zapewni sprawne wykonywanie prac utrzymaniowo – inwestycyjnych. Nowoczesne rozwiązania umożliwiają szybsze roboty, a jednocześnie lepszą jakość infrastruktury kolejowej oraz większy poziom bezpieczeństwa – mówi Zbigniew Marzec, Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o.
Podbijarka jest także wyposażona w nowoczesny system monitoringu, dostarczający informacji na temat jakości nawierzchni kolejowej. System elektroniczny pozwala również na zdalne monitorowanie podzespołów maszyny, co zapewnia bezawaryjną pracę.
Precyzję wykonywanych robót ułatwia komunikacja z systemem GPS i możliwość przesyłania danych o parametrach pracy maszyny. Nowa podbijarka jest też wygodniejsza w obsłudze i bardziej ekologiczna – ograniczono emisję hałasu, zainstalowane zostały panele fotowoltaiczne do ładowania akumulatorów.
Podbijarka zostanie dostarczona do końca maja 2022 r. Zakup sfinansowano ze środków własnych Spółki.